Friday, January 16, 2015

Lidt om min sæbe historie og billeder af Orange cream sæben... plus et par andre billeder

Det først billede er den Orange cream sæbe jeg lavede igår.

De orange pletter i sæben er den tørrede appelsinskal. De hvide pletter er fløden... Det er her jeg må tilstå, at jeg havde frosset fløden og tøet den op med lyeopløsningen.

Det bedste resultat jeg har fået ved at bruge fløde, er når fløden er frisk, og så tilsætte den ved let trace.

Den dufter meget diskret... jeg kunne godt have givet den lidt mere power, men jeg er meget tilfreds med den.




Denne Swril sæbe er mit først forsøg på Swirl i en spand. Da sæbemassen nåede let trace hældte jeg ca. 2,5 del sæbemasse hver i to plastikkopper, hvor jeg tilsatte henholdsvis 1 tsk. lilla mica (kosmetikfarve) og 1 tsk. grøn mica.





Dette er min Coconut rose sæbe med kokosmælk.

Det første der gik galt var, at den duftolie jeg brugte accellerere trace helt vildt, så da jeg troede at jeg skulle lave lidt swirl, så var det lyserøde næsten en stor fast klump. Da sæben havde stået i to dage skar jeg den ud - og den var blød - undtagen det lyserøde, det var hårdt nok.

Efter nogle dage var det lyse sæbe ikke blevet mere fast, og jeg syntes den var grim! Jeg var tre skridt fra skraldespanden, men besluttede at besøge min alvidende ven Google. Fantastisk der fandt jeg information om, at man kan "rebatche" sin sæbe.

Fremgangsmåden var at skære al sæben i små stykker og komme det i en kogefast pose. Jeg fordelte mit kaos i to poser. Jeg tilsatte en lille smule vand med salt i..;-).

Der blev forsøgt vandbad.... det gik lidt for langsomt til mit temperament, for al sæben skal smeltes om.

Så jeg kiggede på min mikroovn og tænkte, at den kunne bruges. Det gik så lidt hurtigere.

Da jeg havde fået smeltet det meste - med klumper - hældte jeg det i sæbeformen.

Jeg synes resultatet er ganske interessant - og selv om den ikke er klar til brug endnu, så har jeg prøvet den....den er skøn!


Nu vil jeg kaste mig over et mini album, jeg har været i gang med et stykke tid...glæder mig til at sætte billeder af det her på bloggen.

SIKKERHEDSRÅD: BLAND DIN LYEOPLØSNING UNDER EN TÆNDT EMHÆTTE ELLER VED ET ÅBENT VINDUE - INDÅND IKKE DAMPENE!

Lav sikker sæbe :-)

No comments:

Post a Comment